Ф09
Прилог бр. 3 |
Предметна програма од прв, втор и трет циклус на студии |
||||||||||||||
1. |
Наслов на нaставниот предмет |
ЕЛЕКТРОМАГНЕТИЗАМ |
|||||||||||||
2. |
Код |
Ф09 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Наставна физика; Применета физика-материјали и уреди; Mедицинска физика; Теориска физика; Физика на сончева енергија; Физика на компјутерски хардвер; Геофизика; Метеорологија; Астрономија и астрофизика; Форензичка физика |
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за физика (ПМФ)-УКИМ |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
прв |
|||||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
Зимски (III) |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
|||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. Д-р Мимоза Ристова |
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Ислушано: сите задолжителни од II семестар Положено:
|
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Способност да пресметува јачина на електрични полиња при елементарна геометрија на полнежите во просторот со користење на диференцијално сметање. разбирање на процесите врзани со течењето на електричната струја низ сите медиуми освен во полуспроводниците и способност за теориско објаснување на феномените и пресметување на јачините на стујата. Разбирање ма магнетните покјави, способност за објаснување на теориските основи и пресметувања на магнетскуите полиња (индукцијата) со помош на диференцијално сметање. Способност за пресметување и анализа на колата со наизменична струја. разбирање на основите на теоријата на електромагнетните бранови.
|
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма:
1. Електричен полнеж и електрично поле. 2. Гаусова теорема. 3. Електричен потенцијал. 4. Електричен капацитет: диелектрици; акумулирање на електрична енергија. 5. Постојана електрична струја. 6. Електрична струја во вакуум, тврди тела, течности и гасови. 7. Магнетизам. 8. Извори на магнетно поле. 9. Електромагнетна индукција. Фарадеев закон. 10. Индуктивност, енергија на магнетно поле, електромагнетни осцилации. 12. Електрични кола со наизменична струја. 13. Електромагнетни бранови. Максвелови равенки.
|
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, вежби, пракса, проекти/семинари |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
200 часа |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
|
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања-теоретска настава |
45 (неделен фонд 3) |
|||||||||||
15.2 |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
Лаб: 45 (неделен фонд 3) Нумерички: 30 (неделен фонд 2) |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
10 |
|||||||||||
16.2 |
Самостојни задачи |
10 |
|||||||||||||
16.3 |
Домашно учење |
90 |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
80 бода |
|||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/проект (презентација:писмена и усна) |
15 бода |
|||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
5 бода |
|||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 50 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 60 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 70 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 80 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 90 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услови за потпис и полагање на завршен испит |
70 % присуство на предавања и 80 % присуство на вежби |
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
македонски |
|||||||||||||
21 |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкета на крајот од семестарот |
|||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||
Задолжителна литература |
|||||||||||||||
22.1 |
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||
1. |
М. Јоноска и М. Ристова |
Електромагнетизам |
УКИМ |
2012 (во печат) |
|||||||||||
2. |
|
|
|
|
|||||||||||
3. |
|
|
|
|
|||||||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
||||||||||||||
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||
1. |
John Belcher, Peter Dourmashkin, Sen-Ben Liao |
MIT OpenCourseWare |
2005
|
||||||||||||
2. |
|
|
|
|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |