Методика на наставата по физика 1

Ф27

Прилог бр. 3

Предметна програма од прв циклус на студии (наставна физика)

1.

Наслов на нaставниот предмет

Методика на наставата по физика 1

2.

Код

Ф27

3.

Студиска програма

Наставна физика

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Универзитет “Св. Кирил и Методиј”, Скопје, ПМФ, Институт за физика

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

прв

6.

Академска година/семестар

4/7

7.

Број на ЕКТС кредити

8

8.

Наставник

Проф. д-р Оливер Зајков

9.

Предуслови за запишување на предметот

нема

10.

Цели на предметната програма (компетенции):

Општи компетенции

Да се оспособи за вербална и невербална комуникација. Да ја развие способноста за тимска работа. Да ја разбира потребата за доживотно учење и професионален развој. Да знае актуелните проблеми да ги вклучува во процесот на наставата.

Специфични компетенции

Да ги знае основните закони од механиката. Знае да примени различни методи во поучувањето поими од механиката и разни техники на поучување.

Самостојно држи настава од механика на ниво на средно об­ра­зо­вание, при што користи соодветни методи и техники на поучување во зависност од содржините, образовните цели, расположливите ресурси, сопственото искуството и креативноста.

Ги одбира и организира битните информации и ги соопштува јасно и прецизно, на различни начини користејќи научна терминологија.

Способен е да ги води учениците низ процесот на критичко размислување низ ситуации, прашања, проблеми и ученички проекти, кои ја вклучуваат механиката како дел од физиката.

 

11.

Содржина на предметната програма:

  1. Дидактиката како научна дисциплина. Процеси на сознание во наставата. Цели и задачи на наставата. Таксономија на наставните цели. Класификација и видови на настава. Индивидуална настава. Проблемска настава. Тимска настава Програмирана настава. Парадигматска настава Микро настава. Комункација во наставата. Дидактички принципи.
  2. Мисконцепции во механиката.
  3. Вовед во методика на наставата по физика. Како да се поучува механика во средно образование.

 

12.

Методи на учење:

Основен метод на учење ќе биде блендирано учење. Тоа ќе овозможи голема флексибилност во поглед на материјали, стилови, приоди и времетраење.

13.

Вкупен расположив фонд на време

240 часа

14.

Распределба на расположивото време

 

15.

Форми на наставните активности

15.1

Предавања-теоретска настава

Часови 45

15.2

Вежби (лабораториски,

аудиториски), семинари, тимска работа

Часови 75

16.

Други форми на активности

16.1

Проектни задачи

Часови 120

16.2

Самостојни задачи

16.3

Домашно  учење

17.

Начин на оценување

17.1.

Тест

                          40                    бодови                                                     

17.2.

Практичен испит

                          40                    бодови                                                      

17.3.

Семинарска работа/проект (презентација:писмена и усна)

                          15                    бодови 

 

Активност и учество

                            5                    бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/оценка)

             до 50 бода

      5 (пет)        (F)                  

       од 51 до 60 бода

      6 (шест)     (E)

       од 61 до 70 бода

      7 (седум)   (D)

       од 71 до 80 бода

      8 (осум)     (C)

       од 81 до 90 бода

      9 (девет)    (B)

      од 91 до 100 бода

    10 (десет)    (A)

19.

Услови за потпис и полагање завршен испит

Најмалку 90 % присутност на часовите.

Предадени две семинарски работи.

Полагани два колоквиуми.

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски јазик

21

Метод на следење на квалитетот на наставата

Акциско истражување.

22.

Литература

            Задолжителна литература

22.1

Ред.број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

Арнолд Б. Аронс

Поучување општа физика (превод од англиски)

Просветно дело, Скопје

2010

2.

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

22.2

Дополнителна литература

Ред.број

Автор

Наслов

Издавач

Година

1.

Љубо Петковски

Учебник по Физика за 1. година гимназија

Просветно дело, Скопје

2001

2.

Joseph Stepans, Ph.D.

Targeting Students’ Misconceptions

Idea Factory, Inc.

1996


    Следни испити од овој предмет:

  • 19 септември 2022 во 09:00 Поради организација и учество на 14. Конференција на Друштвото на физичарите на Македонија, испитот се одложува за 21.09.2022, среда, со почеток во 9:00 часот. Останува обврската студентие да го најават своето присуство на испитот на e-mail кај предметниот наставник најдоцна до 20.09.2022 до 15:00 часот. Истиот термин е и за испитите од предметите Методика на школско експериментирање 2, Школски експерименти по физика 1 и Школски експерименти по физика 2. Се извинувам на колегите студенти за оваа промена која беше неопходно да се направи, но се надевам дека дополнителните денови за учење ќе бидат добро искористени и оваа промена ќе резултира со подобри оценки на испитот.

    Материјали

Следни испити

Април/Мај
П В С Ч П С Н
15161718192021
22232425262728
293012345
6789101112
13141516171819
сите

Резултати од испити

по датум     по предмет


© 2024. Институт за физика, ПМФ, УКИМ, Скопје.