ФНИ03
1. |
Наслов на нaставниот предмет |
|
|
ИКТ во наставата по физика, 2 |
||||||||||
2. |
Код |
|
|
|
|
ФНИ03 |
|
|
|
|
||||
3. |
Студиска програма |
|
|
Наставна физика, сите студиски програми |
||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
на Институтот за физика, двопредметни |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
студии |
|
|
|
|
||
4. |
Организатор на студиската програма |
|
|
Универзитет “Св. Кирил и Методиј”, |
||||||||||
|
(единица, односно институт, катедра, |
|
|
Скопје, ПМФ, Институт за физика |
||||||||||
|
оддел) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
|
|
прв |
|
|
|
|
|
|
||||
6. |
Академска година/семестар |
|
|
Летен почнувај- |
7. |
Број ЕКТС |
4 |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
ќи од 4. сем.) |
|
кредити |
|
|
||
8. |
Наставник |
|
|
Проф. д-р Оливер |
Зајков |
|
|
|||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
|
|
|
|
|
|
|
||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции |
): |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
1. |
Да знае што се виртуелни експерименти |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
2. |
Да наоѓа сличности и разлики помеѓу различни програми и програмски пакети |
||||||||||||
|
3. |
Да ги знае можностите и ограничувањата на виртуелните експерименти генерално, но |
||||||||||||
|
и на секој пакет поединечно. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
4. |
Да знае да ги користи изучените програми за откривање нови знаења и информации |
||||||||||||
|
5. |
Да може да ги применува изучените програми во наставата |
|
|
|
|
||||||||
|
6. |
Да знае да пишува процедури за користење виртуелни експерименти |
|
|
||||||||||
|
7. |
Да знае напредно да го користи Power Point за изработка на содржини за наставата |
||||||||||||
|
7. |
Да знае да ја организира наставата преку приодот превртена училница (flipped |
||||||||||||
|
classroom) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
11. |
Содржина на предметната програма: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
1. |
Реални експерименти со компјутери |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
2. |
Запознавање со различни системи |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
3. |
Изведување експерименти од различни области од физика (во зависност од |
||||||||||||
|
|
|
можностите на системите и од актуелната пристапност до нив) |
|
|
|
|
|||||||
|
4. |
Excell |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
5. |
Внесување податоци, обработка на податоци, внесување формули и функции, |
||||||||||||
|
6. |
Цртање графици, работа со Trendline |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
7. |
Пресметување величини карактеристични за физичките експериментални |
||||||||||||
|
|
|
истражувања |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
8. |
Реални експерименти со андроид уреди |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
9. |
Барање и инсталација на слободни апликации за андроид |
|
|
|
|
||||||||
|
10. |
Изведување експерименти со сензорите кои се на располагање |
|
|
|
|
||||||||
|
11. |
Користење слободен софтвер за изведување физички експерименти |
|
|
||||||||||
|
(Коментар: со оглед на брзиот развој на оваа технологија, листите со |
|
|
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||
|
системиандроид апликации и слободен софтвер ќе се менува во зависност од нивната |
|||||||||||||
|
актуелност, пристапност и новитетите кои ги носат со себе.) |
|
|
|
|
|||||||||
12. |
Методи на учење: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
Основен метод на учење ќе биде блендирано учење. Тоа ќе овозможи голема |
|||||||||||||
|
флексибилност во поглед на материјали, стилови, приоди и времетраење. |
|
|
|||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
|
120 часа |
|
|
|
|
|||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
15. |
Форми на наставните активности |
|
15.1 |
Предавања-теоретска |
|
Часови 30 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
настава |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15.2 |
Вежби (лабораториски, |
|
Часови 30 |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
аудиториски), |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
семинари, тимска |
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
работа |
|
|
|
|
|
|
16. |
Други форми на активности |
|
16.1 |
Проектни задачи |
|
Часови 20 |
||||||||
|
|
|
|
|
|
16.2 |
Самостојни задачи |
|
Часови 20 |
|||||
|
|
|
|
|
|
16.3 |
Домашно учење |
|
Часови20 |
|||||
17. |
Начин на оценување |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
17.1. |
|
Практична работа |
|
40 |
бодови |
|
|
||||||
|
17.2. |
|
Семинарска работа/проект |
|
40 |
бодови |
|
|
||||||
|
17.3. |
|
Активност и учество |
|
10 |
бодови |
|
|
||||||
|
17.4. |
|
Завршен испит |
|
10 |
бодови |
|
|
||||||
18. |
Критериуми |
за оценување |
|
|
до 50 бода |
|
5 (пет) (F) |
|||||||
|
(бодови/оценка) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
од 51 до 60 бода |
|
6 (шест) |
(E) |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
од 61 до 70 бода |
|
7 (седум) (D) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
од 71 до 80 бода |
|
8 (осум) |
(C) |
||||
|
|
|
|
|
|
|
од 81 до 90 бода |
|
9 (девет) (B) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
од 91 до 100 бода |
|
10 (десет) (A) |
|||||
19. |
Услови за потпис и полагање на завршен |
Најмалку 65 % завршени |
обврски од |
|||||||||||
|
испит |
|
|
|
|
|
практичната работа и семинарските и |
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
предадени на предметниот настабник. |
|||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
|
|
Македонски јазик |
|
|
||||||||
21 |
Метод на следење на квалитетот на |
|
|
Акциско истражување. |
|
|
||||||||
|
наставата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
22. |
Литература |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Задолжителна литература |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
22.1 |
Ред.број |
Автор |
|
|
Наслов |
|
Издавач |
|
Година |
||||
|
|
1. |
|
Editors: Peter |
Effective Use of ICT |
|
Effective Use of |
2008 |
||||||
|
|
|
|
Demkanin, Bob |
in Science Education |
|
ICT in Science |
|
|
|||||
|
|
|
|
Kibble, Jari |
|
|
|
|
|
Education |
|
|
||
|
|
|
|
Lavonen, Josefa |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Guitart Mas, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jozefina Turlo |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
Group of authors |
Use of ICT in Science |
|
The Association |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
for Science |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Education |
|
|
||
|
|
3. |
|
Review group for |
ICT in Science |
|
EPPI-Centre |
|
2006 |
|||||
|
|
|
|
Science |
Teaching |
|
|
Social Science |
|
|
||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Research Unit |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Institute of |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Education |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
University of |
|
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
London |
|
|
||
|
|
4. |
|
Зоран |
Excel низ примери |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
Здравковски |
од хемијата и |
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
сродните науки |
|
|
|
|
|
|
|||
|
22.2 |
Дополнителна литература |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
|
Ред.број |
Автор |
|
|
Наслов |
|
Издавач |
|
Година |
||||
|
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |