М6-ХЕТК5
1. |
Наслов на наставниот предмет |
Векторски простори |
|||||||||||
2. |
Код |
М6-ХЕТК5 |
|||||||||||
3. |
Студиска програма |
Математика |
|||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за математика |
|||||||||||
5. |
Степен |
Прв циклус академски студии |
|||||||||||
6. |
Академска година/семестар |
III / 5 |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
6 |
||||||||
8. |
Наставник |
Д-р Весна Целакоска-Јорданова, вонреден професор |
|||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Линеарна алгебра |
|||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции):
Продлабочено разбирање на поимите од алгебра во врска со векторските простори и линеарните пресликувања. |
||||||||||||
11. |
Содржина на предметот:
Полето на комплексните броеви. Решавање полиномни равенки во полето на комплексните броеви. Основна теорема на алгебрата. R-модули. Векторски простори и потпростори, линеарна зависност и независност на вектори, линеарна обвивка, директна сума на потпростори, бази и димензија на векторски простори, фактор-простори, јадро и слика, линеарни пресликувања и матрици на линеарни пресликувања, инваријантни потпростори, сопствени вредности и сопствени вектори, обопштени сопствени вектори, простори со внатрешен производ, норма, ортонормални бази, линеарни функционали. |
||||||||||||
12. |
Метод на учење: Активно следење на предавањата и вежбите, усвојување на материјалот со домашно учење и самостојно решавање задачи. |
||||||||||||
13. |
Вкупен расположлив фонд на време |
180 часа |
|||||||||||
14. |
Распределба на расположливото време |
седмично: 2 часа предавања, 2 часа вежби |
|||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања-теоретска настава |
30 часови |
|||||||||
15.2 |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
30 часови |
|||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
20 часови |
|||||||||
16.2 |
Самостојни задачи |
50 часови |
|||||||||||
16.3 |
Домашно учење |
50 часови |
|||||||||||
17. |
Начини на оценување |
||||||||||||
17.1 |
Тестови |
50 бодови |
|||||||||||
17.2 |
Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) |
/ |
|||||||||||
17.3 |
Активност и учество |
5 бодови |
|||||||||||
|
17.4 |
Завршен испит |
45 бодови |
||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||
Од 51 бода до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||
од 61 бода до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||
од 71 бода до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||
од 81 бода до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||
од 91 бода до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||
19. |
Услов за потпис и полагање на завршен испит |
Услов за потпис: Присуство на часовите за предавања и вежби Услов за завршен испит: 50% од поените на тестовите |
|||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски (или англиски по потреба) |
|||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Кратки прашања и задачи за самостојна работа во текот на часовите за вежби, анкетни прашалници. |
|||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||
22.1 |
Задолжителна литература |
||||||||||||
Ред. бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||
1. |
Шелдон Екслер |
Линеарна алгебра сработена на вистински начин |
Превод (проект на владата на РМ) |
2010 |
|||||||||
2. |
Димитра Крчицка |
Конечно димензионални векторски простори |
УКИМ, ПМФ |
1985 |
|||||||||
3. |
Наум Целакоски |
Задачи по линеарна алгебра |
Просветно дело |
1996 |
|||||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
||||||||||||
Ред. бр. |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||
1 |
R. S. Irving |
Integers, Polynomials and Rings |
Springer |
2000 |
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |