ФТИ06
1. |
Наслов на нaставниот предмет |
Динамички симетрии во физиката |
|||||||||||||
2. |
Код |
ФТИ06 |
|||||||||||||
3. |
Студиска програма |
Теориска физика |
|||||||||||||
4. |
Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел) |
Институт за физика |
|||||||||||||
5. |
Степен (прв, втор, трет циклус) |
Прв циклус академски студии |
|||||||||||||
6. |
Академска година/семестар/изборност |
III/6 |
7. |
Број на ЕКТС кредити |
4 |
||||||||||
8. |
Наставник |
Проф. д-р Благоја Вељаноски |
|||||||||||||
9. |
Предуслови за запишување на предметот |
Положени испити од Математика 1 и 2, ислушани предметите Математичка физика и Теориска механика |
|||||||||||||
10. |
Цели на предметната програма (компетенции): Студентите да се запознаат со фундаменталите идеи за поврзаноста меѓу реалните или претпоставените динамички симетрии во физичките системи и законите за запазување, како и со некои математички методи за ивна анализа. Стекнатото знаење ќе овозможи студентите да имаат продлабочен увид во современите модели за атомите, јадрата и за елементарните честички како и за врската меѓу геометријата и физиката штое е воспоставена со истражувањата во општата теорија на релативност |
||||||||||||||
11. |
Содржина на предметната програма: Геометриска симетрија и инваријантност во физиката Кеплерова и динамичка симетрија Динамичка симетрија одговорна за дегенерации и променлива енергија Концептот на физичката симетрија и откритијата на Ли Геометриска интерпретација на инваријантните групи во системи од равенки Симетрии поврзани со Хамилтонова динамика Еднопараметарски трансфорамациони групи и многуобразија во физиката Инваријантност на системи од диференцијални равенки од втор ред. Хармониски осцилатор Ли групи и Ли алгебри |
||||||||||||||
12. |
Методи на учење: предавања, колоквиуми, завршен испит |
||||||||||||||
13. |
Вкупен расположив фонд на време |
неделен фонд на часови: 3+0+0 15 недели x 3 часа = 45 часови 4 ЕКТС x 30 = 120 часови |
|||||||||||||
14. |
Распределба на расположивото време |
45 + 0 + 15 + 30 + 30 = 120 часови |
|||||||||||||
15. |
Форми на наставните активности |
15.1 |
Предавања-теоретска настава |
45 часови |
|||||||||||
15.2 |
Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа |
0 часови |
|||||||||||||
16. |
Други форми на активности |
16.1 |
Проектни задачи |
15 часови |
|||||||||||
16.2 |
Самостојни задачи |
30 часови |
|||||||||||||
16.3 |
Домашно учење |
30 часови |
|||||||||||||
17. |
Начин на оценување |
||||||||||||||
17.1. |
Тестови |
10 бодови (писмен) |
|||||||||||||
17.2. |
Семинарска работа/проект (презентација: писмена и усна) |
30 бодови |
|||||||||||||
17.3. |
Активност и учество |
20 бодови |
|||||||||||||
|
17.4 |
Завршен испит |
40 бодови |
||||||||||||
18. |
Критериуми за оценување (бодови/оценка) |
до 50 бода |
5 (пет) (F) |
||||||||||||
од 51 до 60 бода |
6 (шест) (E) |
||||||||||||||
од 61 до 70 бода |
7 (седум) (D) |
||||||||||||||
од 71 до 80 бода |
8 (осум) (C) |
||||||||||||||
од 81 до 90 бода |
9 (девет) (B) |
||||||||||||||
од 91 до 100 бода |
10 (десет) (A) |
||||||||||||||
19. |
Услови за потпис и полагање на завршен испит |
Услов за потпис е присутност на настава (предавања и вежби) |
|||||||||||||
20. |
Јазик на кој се изведува наставата |
Македонски |
|||||||||||||
21. |
Метод на следење на квалитетот на наставата |
Анкета |
|||||||||||||
22. |
Литература |
||||||||||||||
Задолжителна литература |
|||||||||||||||
22.1 |
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
||||||||||
1. |
G.W. Bluman, S. Kumei |
Symmetries and Differential Equations |
Springer-Verlag, N.Y. |
1989 |
|||||||||||
2. |
J.E. Campbell |
Continuous Groups |
Chelsea, Bronx, N.Y. |
1966 |
|||||||||||
3. |
B.J. Cantwell |
Introduction to Symmetry Analysis |
Cambridge University Press, Camridge |
2002 |
|||||||||||
22.2 |
Дополнителна литература |
||||||||||||||
Ред.број |
Автор |
Наслов |
Издавач |
Година |
|||||||||||
1. |
|
|
|
|
П | В | С | Ч | П | С | Н |
---|---|---|---|---|---|---|
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |